اینکه اشخاص زیادی از تو عصبانی هستند و نمی توانند با تو مدارا کنند، نشان دهنده آن است که تو به چیزی مهم دست یافته ای (اُشو) - - - - - روزی که انسان بتواند به توهین هایی که به او می شود بخندد و لذت ببرد، روزی است که او به موفقیت دست یافته. جزیی از ابدیت شده و به دنیای جاودانگی وارد شده است (اُشو) - - - - -

خطا
  • ایراد در بارگذاری اطلاعات خوراک

رایزنی نویسنده یک رمان با مخاطبانش در فضای مجازی

رضا استادی همزمان با انتشار دومین رمان خود با عنوان «بدون تو غیر ممکن بود» در نمایشگاه کتاب با ایجاد سامانه های ارتباطی در فضای مجازی با مخاطبان خود و رمانش ارتباط بر قرار می کند.
رضا استادی که امسال رمان «بدون تو غیر ممکن بود» نوشته وی پس از شش سال توقیف، در دولت یازدهم مجوز انتشار دریافت کرده حدود یک ماهی است که در یکی از شبکه اجتماعی صفحه ای با نام «رمان بدون تو غیرممکن بود» راه اندازی کرده و دیالوگ های کتاب را در آن منتشر می کند. وی اخیرا نیز بر روی سایت شخصی خود صفحه ای با نشانی اختصاصی «www.bedoonetogheyremomkenbood.ir» را به کتابش اختصاص داده است.
 «طراحی شعار و پوستر» برای کتاب نیز گام دیگری در معرفی این اثر است. در پوسترهای طراحی شده برای کتاب دو شعار وجود دارد. اولی «در یک لحظه اتفاق می افته، یک عمر ادامه پیدا می کنه. بهش می گن عشق!» است که به گفته استادی اشاره ای به مضمون یکی از قصه های محوری کتاب دارد. شعار دیگر هم با عبارت «عاشقانه ای از رضا استادی» توجه مخاطب را جلب می کند که به گفته نویسنده، این شعار به مفهومی عام اشاره دارد. این کتاب عاشقانه ای درباره ایران و شهرهای مختلف آن است. این عاشقانه شامل موضوعی پُر اهمیت به نام خانواده هم می شود و در نهایت نیز به روایت یک عشق الهی می پردازد که به عشقی زمینی منجر می شود.
استادی درخصوص انگیزه خود از اجرای این برنامه معرفی می گوید: «بدون تو غیر ممکن بود رمانی 1020 صفحه ای و دوجلدی است. طبیعی است در چنین شرایطی مخاطب برای خرید کتابی با این حجم که قیمت نسبتا زیادی هم دارد، باید اطلاعاتی کافی درباره اثر داشته باشد. به همین دلیل با راه اندازی صفحه ای در فضای مجازی، بخش های کوتاهی از دیالوگ های کتاب را منتشر کردم که این مساله با استقبال مخاطبان مواجه شد. همچنین طرح های گرافیکی مختلفی که توسط «سینا روح» طراح جلد کتاب طراحی شده و تلفیقی از دو طرح جلد مختلف کتاب بود، در این شبکه اجتماعی منتشر شد و بازتاب های خوبی به همراه داشت. طراحی پوستر و طراحی شعار نیز بخش دیگری از برنامه پیش بینی شده برای معرفی این کتاب بود که تاثیر زیادی در آشنا کردن مخاطبان با محتوای کتاب و تصمیم گیری برای خرید اثر داشت. سایت و صفحه اختصاصی نیز آخرین حلقه این زنجیره است تا اگر مخاطبان درباره محتوای کتاب سوال یا ابهامی داشتند، بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنند».
استادی که پیش از این در پروژه های تلویزیونی: مختارنامه، یوسف پیامبر، شوق پرواز، کلاه پهلوی و... در مقام مدیر روابط عمومی حضور داشته و برای این پروژه ها سایت راه اندازی کرده، درخصوص انگیزه خود از این اقدام می گوید: « به نظرم شرایط امروز مخاطبان رشته های هنری با گذشته تفاوت زیادی کرده و دیگر اینگونه نیست که رسانه ها دیگر صرفا در مقام انتشار دهنده پیام باشند و مخاطبان هم صرفا مصرف کننده این محصولات و پیام ها باشند. راه اندازی سایت در سریال های تاریخی تجربه ارزشمندی بود که باعث شد بتوانیم در لحظه با مخاطبان ارتباط داشته باشیم و حتی گاهی نظرهای آنها را در ادامه سریال اعمال کنیم. حالا این تجربه به شکلی در این کتاب به کار گرفته شده است».
داستان بدون تو غیرممکن بود در فاصله  سال های 1382 تا 1390 رخ می دهد. کتاب دو شخصیت اصلی و محوری دارد. شخصیت مردِ داستان، فردی 35 ساله به نام یحیی حاذق است که همراه همسر و فرزندانش در شهر تورنتوی کانادا زندگی می کند. او سال ها قبل به طور غیرقانونی از ایران خارج شده و حالا چهره ای موفق و شناخته شده درحرفه خود است. یحیی به دعوت یک خواننده مشهورِ عرب، به دبی می رود تا کلیپ جدید او را بسازد.

این کتاب از سوی نشر البرز در نمایشگاه امسال عرضه شده است. این انتشاراتی در سالن اصلی شبستان، راهرو 20، غرفه 29 واقع شده است.

خبرگزاری مهر

17 اردیبهشت 1393